zondag 3 juli 2011

dag 4

We hebben geslapen tot 9u. Rustig ontbeten en gekeken hoe we het vandaag gingen aanpakken. Tegen 11 uur waren we aan central park. We besloten om hier wat te wandelen en zo naar het Guggenheim museum te gaan.
Central park is echt wel ontspannend. Rustig op een bankje zitten en kijken naar de vele joggers en New Yorkers die van hun weekend aan het genieten zijn. Echt een relaxed sfeertje hangt er daar. Je beseft helemaal niet dat je in het drukke New York zit. Het enige waardoor je dit nog kan denken is dat er  in de verte allemaal wolkenkrabbers te zien zijn.
We kwamen aan bij het Guggenheim en hebben  hier een paar tentoonstellingen bezocht. Niet alles omdat dit te lang duurt. We hebben de interessantste eruit genomen (volgens ons). Zoals Kandinsky,… Na een uurtje zijn we iets gaan halen om te eten en dit hebben we opgegeten in central park. Ondertussen terug genieten van de rust.
Hierna naar het Metropolitan museum geweest. Wat een groot museum. Ook hier hebben we in begin een paar zaken uitgekozen om te bezichtigen. Heel mooie fotografische werken gezien. Het was ook Alexander Mc Queen’s tentoonstelling en hier was er een enorme wachtrij voor. Het was wel grappig om al die fashionista’s te zien wachten om gewoon wat kleren te zien.  We besloten om hier dan ook niet naar toe te gaan (wegens te lang wachten). Tenslotte zijn we naar het dakterras gegaan van het museum om daar te genieten van een heel mooi zicht op central park en een beeldententoonstelling.
Hierna een paar kunstkraampjes bezocht en we hebben een 2tal leuke kadertjes met foto’s gekocht.
We besloten om het whitney museum te bezoeken. Hetzelfde principe toegepast. Enkel de zaken bezocht die wij interessant vinden want anders ben je uren bezig  met 1 museum. Dit was een ander museum dan de andere. Er was een tentoonstelling over drama. Een acteur was iets aan het opvoeren en ondertussen was hij met een camera zichzelf aan het oppakken. Hierna kon  je op een witte muur dit resultaat zien. Zo kon je het verschil tussen film en live action ervaren.
Hierna inkopen gedaan voor de volgende dagen en was het tijd om ons even op te frissen. Want vanavond stond er nog een avond zeiltocht op het programma.
De zeiltocht beschrijven in één woord is ‘ onbeschrijflijk’. Wat een adembenemende zeiljacht en uitzicht. Weer een toppunt is onze reis, waarvan we hopen dat die nooit tot een eind komt. Nogmaals New York pass is een aanrader. We hebben al heel veel profijt hieruit gehaald.
We waren rond half 1 terug in ons hostel en zijn terug moe in ons bedje gekropen.